Summer 2019 - EDUC 416 F100

Designs for Learning: Secondary Science (4)

Class Number: 4143

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    Jun 25 – Aug 2, 2019: Mon, Wed, 8:30 a.m.–12:20 p.m.
    Burnaby

  • Instructor:

    Michelle Leptich
  • Prerequisites:

    EDUC 401/402 or corequisite EDUC 403.

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Focuses on teaching secondary school science. Students explore the sciences and aspects of learning science; examine their own scientific thinking; work with the prescribed curriculum; and plan science learning experiences within a consistent framework using appropriate instructional materials and methods.

COURSE DETAILS:

Note: For Summer 2019, EDUC 476 (Designs for Learning: Elementary Science) is a combined section class with EDUC 416 (Designs for Learning: Secondary Science). Please be aware that the textbook required for each course is different.


         L’esprit scientifique n’est pas tant de fournir les bonnes réponses que de poser les bonnes questions.
             ~ Claude Lévi-Strauss

C’est par le biais d’observation, de recherche, d’expérimentation et d’une bonne dose de pensée critique et d’imagination que l’exploration des questions les plus diverses permet la création scientifique. L’histoire de la science témoigne d’une aventure humaine remplie de rebondissements, de remise en question de notions reçues et met en évidence la relation étroite entre la science, la société et l’éthique. Alors pourquoi l’école a-t-elle parfois tendance à véhiculer une image de rigueur et de méthode ?

Le cours permettra à l’enseignant de se créer une banque de ressources éducatives, de cultiver un esprit analytique, d’élaborer des explications structurées, d’évaluer des arguments et de mettre en oeuvre des situations d’apprentissages. Le développement des compétences professionnelles relatives à l'enseignement des sciences au primaire et au secondaire est au coeur de la démarche proposée.

Grading

  • Projet multimédia 20%
  • Fiches de lecture hebdomadaires 25%
  • Plan d’unité en sciences (équipe de deux) 30%
  • Plan de leçon en sciences 25%

Materials

REQUIRED READING:

Thouin, Marcel (2015) Tester et enrichir sa culture scientifique et technologique, Éd. MultiMondes, Quebec, 500p.

Chaque étudiant(e) achète une copie individuelle, format numérique PDF, 29.99$ à: http://multim.com/titre/?ID=410
ISBN: 9782895444954

Registrar Notes:

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS