Summer 2019 - EDUC 474 F100

Designs for Learning: Elementary Social Studies (4)

Class Number: 4181

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    May 6 – Jun 17, 2019: Mon, Thu, 1:30–5:20 p.m.
    Burnaby

  • Prerequisites:

    EDUC 401/402 or corequisite EDUC 403.

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Focuses on teaching elementary school social studies and addresses aspects of the theory and practice of social studies education.Students examine their own thinking about social studies education through critical reflection, work with the prescribed curriculum, and explore various ways to develop engaging learning experiences for children within a consistent framework using appropriate instructional materials and methods.

COURSE DETAILS:

INTERSESSION - Taught in French 

Ce cours a pour but de mieux comprendre l'enseignement des sciences humaines à travers différentes méthodes et stratégies. Vous travaillerez individuellement, en partenaires et en petits groupes afin de mener des discussions, organiser un forum et développer une unité pour un niveau de votre choix. L'utilisation d'outils électroniques fait partie intégrale du cours.


COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:

OBJECTIFS 

  • Développer une compréhension de la complexité inhérente à lenseignement des sciences humaines
  • Articuler pourquoi vous enseignez/enseignerez les sciences humaines
  • Développer une connaissance du programme de sciences humaines en Colombie-Britannique
  • Critiquer des ressources dapprentissage utilisées, ou pouvant être utilisées, en sciences humaines
  • Comprendre la notion de source primaire et secondaire
  • Travailler avec des défis critiques 
  • Développer des leçons et une unité basée sur le modèle de la pensée critique
  • Développer et utiliser des grilles de critères pour différentes formes dévaluation
  • Partager des idées et des ressources. Développer une connaissance des outils électroniques

Grading

NOTES:

TRAVAUX et EXIGENCES*

Il est essentiel que les étudiants soient présents dans tous les cours, lisent les articles et participent activement aux diverses activités et discussions.

Forum & réflexion sur une question d’actualité                                               35%
Discussions en-ligne et contribution à la banque de ressources                       15%
Travail sur les 4 visions de l’approche aux sciences humaines                         15%
Mini-unité basée sur le modèle de la pensée critique & sur les sites web          35%

*Il est possible que ces tâches soient modifiées.  La liste des travaux à remettre sera présentée en détails lors de la première session de cours.

A NOTER : IL NY A PAS DEXAMEN FINAL DANS CE COURS

Materials

REQUIRED READING:

**Case, R. & Clark , P. Eds. (2016). The Anthology of Social Studies: Issues and Strategies for Elementary Teachers. Vancouver: Pacific Educational Press, 350 p.    

  • Voici le lien pour ce manuel : https://tc2.ca/shop/anthology-social-studies-issues-strategies-elementary-teachers-p-2035     
**A noter que ce manuel est également disponible sur Kindle
ISBN: 978-0-86491-392-0

Lévesque, S. & Cooper, R. (2013). Enseigner la pensée historique. The Critical Thinking Consortium. Series. 118p.  

Voici le lien pour ce manuel: https://tc2.ca/shop/enseigner-pens%C3%A9e-historique-p-958
ISBN: 978-0-86491-350-0

Registrar Notes:

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS