Summer 2020 - EDUC 414 F100

Designs for Learning: Secondary Social Studies (4)

Class Number: 1388

Delivery Method: Distance Education

Overview

  • Course Times + Location:

    May 11 – Jun 22, 2020: Mon, Wed, 1:30–5:20 p.m.
    Burnaby

  • Prerequisites:

    EDUC 401/402 or corequisite EDUC 403.

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Focuses on teaching secondary school social studies and addresses aspects of the theory and practice of social studies education. Students examine their own thinking about social studies education through critical reflection, work with the prescribed curriculum, and explore various ways to develop engaging learning experiences for young adults within a consistent framework using appropriate instructional materials and methods.

COURSE DETAILS:

Cours SYNCHRONE (tous les étudiants au niveau secondaire) de 15h30-17h00 le lundi et mercredi.

Le reste des discussions, activités et travaux seront faits en cours ASYNCHRONE, c'est-à-dire sans heure précise, bien qu'il y aura des délais à respecter pour les discussion en ligne.



INTERSESSION - 
Taught in French

Ce cours a pour but de mieux comprendre l'enseignement des sciences humaines à travers différentes méthodes et stratégies. Vous travaillerez individuellement, en partenaires et en petits groupes afin de mener des discussions, organiser un forum et développer une unité pour un niveau de votre choix. L'utilisation d'outils électroniques fait partie intégrale du cours.

COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:

OBJECTIFS 

  • Développer une compréhension de la complexité inhérente à l'enseignement des sciences humaines
  • Articuler pourquoi vous enseignez/enseignerez les sciences humaines
  • Développer une connaissance du programme de sciences humaines en Colombie-Britannique
  • Critiquer des ressources d'apprentissage utilisées, ou pouvant être utilisées, en sciences humaines
  • Comprendre l'approche de la pensée historique
  • Travailler avec des défis critiques 
  • Développer des leçons et une unité basées sur le modèle de la pensée historique
  • Développer et utiliser des grilles de critères pour différentes formes d'évaluation
  • Partager des idées et des ressources. Développer une connaissance des outils électroniques

Grading

  • Deux discussions en ligne - asynchrone- des lectures (les chapitres des 2 manuels du cours) 30%
  • Une Discussion en ligne -asynchrone- sur la surconsommation (basée sur la série documentaire The Story of Stuff) 20%
  • Exploration du concept de gouvernance autochtone et le processus des traités en Colombie-Britannique (à faire en équipe de deux) 20%
  • Mini-unité basée sur UNE compétence de la pensée historique (à faire en équipe de deux OU individuellement) 30%

NOTES:

Il est essentiel que les étudiants soient présents dans tous les cours, lisent les articles et participent activement aux diverses activités et discussions.

*Il est possible que ces tâches soient modifiées.  La liste des travaux à remettre sera présentée en détails lors de la première session de cours.

A NOTER : IL NY A PAS DEXAMEN FINAL DANS CE COURS

Materials

REQUIRED READING:

Case, R. & Clark , P. Eds. (2016). The Anthology of Social Studies: Issues and Strategies for Secondary Teachers. Vancouver: Pacific Educational Press, 426 p.

 Voici le lien pour ce manuel: https://tc2.ca/shop/anthology-social-studies-issues-strategies-secondary-teachers-p-2034


ISBN: 978-0-86491-388-3

Lévesque, S. & Cooper, R. (2013). Enseigner la pensée historique. The Critical Thinking Consortium Series. 118p.  


Voici le lien pour ce manuel: http://thenhier.ca/sites/default/files/Enseigner-la-pensee-historique.pdf
ISBN: 978-0-86491-350-0

Registrar Notes:

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

TEACHING AT SFU IN SUMMER 2020

Please note that all teaching at SFU in summer term 2020 will be conducted through remote methods. Enrollment in this course acknowledges that remote study may entail different modes of learning, interaction with your instructor, and ways of getting feedback on your work than may be the case for in-person classes.

Students with hidden or visible disabilities who believe they may need class or exam accommodations, including in the current context of remote learning, are encouraged to register with the SFU Centre for Accessible Learning (caladmin@sfu.ca or 778-782-3112) as soon as possible to ensure that they are eligible and that approved accommodations and services are implemented in a timely fashion.