Summer 2021 - EDUC 454 F100

Quantitative Approaches to Environmental Education (4)

Class Number: 2403

Delivery Method: Remote

Overview

  • Course Times + Location:

    May 12 – Jun 21, 2021: Mon, Wed, 8:30 a.m.–12:20 p.m.
    Burnaby

  • Prerequisites:

    EDUC 401 and EDUC 402 or Corequisite: EDUC 403.

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Integrating mathematical, scientific and socio-cultural methods and processes of learning across the curriculum and in teaching practice. Students will experience and apply approaches that are situated in the practices of environmental and social scientists through modelling, simulation and evaluation. Students who have completed EDUC 452 may not complete this course for further credit Quantitative.

COURSE DETAILS:

EDUC 454 - 4 Environmental Education - Quantitative Approach

Intersession - Taught in French

Course description:  

Ce cours offre une occasion d’explorer l’enseignement primaire et secondaire dans une perspective d’éducation relative à l’environnement (ERE) et de la pédagogie du lieu.
Les méthodes quantitatives et qualitatives appliqués aux problématiques environnementales permettent l’élaboration d’activités interdisciplinaires et expérientielles qui sont en lien direct avec les visées éducatives du programme du Ministère de l’Éducation de la Colombie-Britannique.
L’accent est mis sur l’engagement dans des projets ancrés dans la communauté et qui permettent d’apprécier l’impact positif de l'intégration de l'éducation relative à l’environnement dans sa pédagogie, à travers les disciplines.

COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:


  • Développer sa compréhension des principales propositions d’éthique environnementale contemporaines par le biais de discussions critiques autour de lectures, films et autres médias.
  • Se familiariser avec les différents types d'environnements présents dans sa communauté-école par une approche terrain et une pédagogie du lieu
  • Développer sa capacité à utiliser des données quantitatives pour décrire certains enjeux environnementaux
  • Démontrer sa capacité à intégrer l’éducation relative à l’environnement dans sa pédagogie

Grading

  • Analyser une proposition éthique en matière d’environnement 20%
  • Réaliser une analyse critique d’une ressource éducative en ERE 25%
  • Évaluation quantitative - Analyse cycle de vie 25%
  • Créer un plan d’unité, dans une discipline de votre choix, en y intégrant l’ERE 30%

NOTES:

Le cours sera offert en mode synchrone les lundis et mercredis matins durant l'intersession Summer 2021. Il est essentiel que les étudiants soient présents aux cours qui se dérouleront de la manière suivante: 9h00 à 10h30 enseignement via zoom et 10h30 à 12h00 travaux individuels ou en groupe appuyés d'interactions avec l'enseignant.
Date du premier cours: Mercredi le 12 mai 2021
Date du dernier cours: Lundi le 21 juin 2021

https://www.sfu.ca/students/calendar/2021/spring/academic-dates/2021.html

Il n'y a pas d'examen final.

Materials

REQUIRED READING:

Textes remis en classe via la plateforme Canvas. Il n'y a pas d'achat de livres requis.

RECOMMENDED READING:

Orellana, Isabel, Villemagne, Carin & Bader, B. (2017). Éducation, Environnement, Écocitoyenneté, sous la direction de Lucie Sauvé, Presse de l'Université du Québec, 262p.
Disponible en ligne - Bibliothèque de SFU
Entrer le titre ici: https://www.lib.sfu.ca/

BC Curriculum - Conscience et responsabilité sociales
https://curriculum.gov.bc.ca/fr/competencies/personal-and-social/social-awareness-and-responsibility

Registrar Notes:

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

TEACHING AT SFU IN SUMMER 2021

Teaching at SFU in summer 2021 will be conducted primarily through remote methods, but we will continue to have in-person experiential activities for a selection of courses.  Such course components will be clearly identified at registration, as will course components that will be “live” (synchronous) vs. at your own pace (asynchronous). Enrollment acknowledges that remote study may entail different modes of learning, interaction with your instructor, and ways of getting feedback on your work than may be the case for in-person classes. To ensure you can access all course materials, we recommend you have access to a computer with a microphone and camera, and the internet. In some cases your instructor may use Zoom or other means requiring a camera and microphone to invigilate exams. If proctoring software will be used, this will be confirmed in the first week of class.

Students with hidden or visible disabilities who believe they may need class or exam accommodations, including in the current context of remote learning, are encouraged to register with the SFU Centre for Accessible Learning (caladmin@sfu.ca or 778-782-3112).