Summer 2025 - EDUC 474 F100
Designs for Learning: Elementary Social Studies (4)
Class Number: 4397
Delivery Method: In Person
Overview
-
Course Times + Location:
Jun 30 – Aug 8, 2025: Mon, Wed, 1:30–5:20 p.m.
Burnaby
-
Prerequisites:
EDUC 401/402 or corequisite EDUC 403.
Description
CALENDAR DESCRIPTION:
Focuses on teaching elementary school social studies and addresses aspects of the theory and practice of social studies education.Students examine their own thinking about social studies education through critical reflection, work with the prescribed curriculum, and explore various ways to develop engaging learning experiences for children within a consistent framework using appropriate instructional materials and methods.
COURSE DETAILS:
Ce cours a pour but de mieux comprendre l'enseignement des sciences humaines à travers différentes méthodes et stratégies. Vous travaillerez individuellement, en partenaires et en petits groupes afin de mener des discussions, organiser un forum et développer une unité pour un niveau de votre choix. L'utilisation d'outils électroniques fait partie intégrale du cours.
COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:
- Développer une compréhension de la complexité inhérente à l'enseignement des sciences humaines
- Enseigner et évaluer les normes d’apprentissage du programme de sciences humaines en Colombie-Britannique
- Critiquer des ressources d'apprentissage utilisées, ou pouvant être utilisées, en sciences humaines
- Adopter une approche pensée historique pour enseigner le contenu et les compétences des sciences humaines
- Partager des idées et des ressources d’une variété de sources
Grading
- Discussions (en ligne et en personne) 30%
- Exploration du concept de gouvernance autochtone et le processus des traités en Colombie-Britannique (à faire en équipe de deux) 30%
- Présentation d’une mini-unité basée sur une compétence de la pensée historique et sa raison d’être basée sur la recherche (en équipe) 40%
NOTES:
This course is taught in French.
Il est possible que ces tâches soient modifiées. La liste des travaux à remettre sera présentée en détails lors de la première semaine de cours après que j’ai eu l’occasion de vous rencontrer et discuter de vos besoins.
Il n’y a pas d’examen final dans ce cours.
Materials
REQUIRED READING:
Denos, M., Case, R. & Lévesque, S. (2013). Enseigner la pensée historique. The Critical Thinking Consortium and The Vancouver Foundation.
ISBN: 978-0-86491-350
Sharpe, B., Bahbahani, K. & Huynh, N. T. (2016). Enseigner la pensée géographique. The Critical Thinking Consortium and Consortium.
ISBN: 978-0-86491-395-1
RECOMMENDED READING:
Case, R. & Clark , P. Eds. (2013). The Anthology of Social Studies: Issues and Strategies for Elementary Teachers. Volume I. Vancouver: Pacific Educational Press, 350 p.
Selected readings (to be found on Canvas)
Programme d’étude de sciences humaines https://curriculum.gov.bc.ca/fr
REQUIRED READING NOTES:
Your personalized Course Material list, including digital and physical textbooks, are available through the SFU Bookstore website by simply entering your Computing ID at: shop.sfu.ca/course-materials/my-personalized-course-materials.
Registrar Notes:
ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS
At SFU, you are expected to act honestly and responsibly in all your academic work. Cheating, plagiarism, or any other form of academic dishonesty harms your own learning, undermines the efforts of your classmates who pursue their studies honestly, and goes against the core values of the university.
To learn more about the academic disciplinary process and relevant academic supports, visit:
- SFU’s Academic Integrity Policy: S10-01 Policy
- SFU’s Academic Integrity website, which includes helpful videos and tips in plain language: Academic Integrity at SFU
RELIGIOUS ACCOMMODATION
Students with a faith background who may need accommodations during the term are encouraged to assess their needs as soon as possible and review the Multifaith religious accommodations website. The page outlines ways they begin working toward an accommodation and ensure solutions can be reached in a timely fashion.