media release

Bringing French flair to SFU Open House

May 18, 2012

Contact:
Bettina B. Cenerelli, Office of Francophone and Francophile Affairs, 778.782.9359, bettina.cenerelli@sfu.ca
Paola de Rycke, Department of French, 778.782.7084, pderycke@sfu.ca
Scott McLean, SFU Vancouver, 778.782.5151, srmclean@sfu.ca

Amidst the prizes, interactive exhibits and games of Simon Fraser University’s Open House 2012, visitors will also discover a little slice of French life when they come by the Café de la Renaissance on May 26.

The Department of French, the Office of Francophone and Francophile Affairs (OFFA) and the French programs at the Faculty of Education have teamed up to transform SFU’s Renaissance Café into a French Bistro, complete with French bistro food, entertainment, and games.

“We were looking to give visitors a unique and interactive experience,” says Bettina Cenerelli, OFFA Associate director. “Really the best way to experience a culture is by immersing all of the senses. We have something for everyone.”

Le Café will feature French menu items, while patrons will be welcomed by waiters dressed in traditional bistro attire.

Amidst the food and drinks, a mime will perform an homage to Marcel Marceau, while talking marionettes are certain to delight children of all ages. There will also be the opportunity to play with words, through French versions of traditional board games like Scrabble and other creative writing activities.

The SFU open house is a free, all-ages event and will be held rain or shine. Families will enjoy kid-friendly activities planned for convocation mall, transforming it into a giant carnival.

SFU ouvre ses portes avec un air à la française

Le 26 mai prochain, lors de la Journée portes ouvertes de l’Université Simon Fraser, les visiteurs pourront déambuler au milieu d’expositions interactives, participer à des jeux et gagner des prix. Ils découvriront alors un petit coin purement francophone: « Le Café de la Renaissance ».

Le Département de français, le Bureau des affaires francophones et francophiles (BAFF) et les programmes en français de la Faculté d’éducation ont uni leurs forces pour transformer le Renaissance Cafe en un bistro français, qui proposera des spécialités françaises, différentes activités et des jeux pour les jeunes et les moins jeunes.

« Nous aimerions offrir aux visiteurs une expérience unique et interactive », explique Bettina Cenerelli, directrice adjointe du BAFF. « Pour découvrir une autre culture, il faut s’y plonger entièrement. Nous aurons quelque chose à offrir à tout le monde. »

Le Café mettra en vedette un menu avec une touche française, tandis que les clients seront accueillis en français par des serveurs et des serveuses en tenue traditionnelle de bistrot.

Au milieu de cette atmosphère conviviale, un mime rendra hommage à Marcel Marceau, tandis que des marionnettes sauront ravir les enfants de tous âges. Il y aura également la possibilité de jouer avec les mots, entre autres, avec les versions françaises de jeux de société traditionnels tels que le Scrabble.

SFU Open House est un événement gratuit, pour tous les âges, qui aura lieu quel que soit le temps. Les familles pourront profiter des activités prévues pour les enfants au Convocation Mall qui se transformera, à cette occasion, en un vaste carnaval.

No comments yet

<p><a href="/content/sfu/sfunews/comment_guidelines.html?keepThis=true&amp;TB_iframe=true&amp;height=700&amp;width=700" class="thickbox">Comment Guidelines</a><br>
</p>