Other Scholarly Publications

Jacquet, M., Côté, I. (2012). Quand la BD rend compte du monde. Journal de l’immersion, 34(1), 28–35.

Jacquet, M., Moore, D., Sabatier, C. et Masinda, M. (2011). Aider à l’intégration des jeunes immigrants francophones africains dans les écoles francophones à Vancouver en Colombie-Britannique. Nos Diverses Cités 8, printemps, 64–69.

Jacquet, M., Moore, D, Sabatier, C., Masinda, M.  (2008). Integration of Young Francophone African Immigrants in Francophone Schools in British Columbia. Vancouver Research on Immigration and Integration in the Metropolis RIIM.

Jacquet, M., Moore, D, Sabatier, C., Masinda, M.  (2008). L’intégration des jeunes immigrants francophones africains dans les écoles francophones en Colombie-Britannique. RIIM Working Paper Series. 

Jacquet, M. (2005). La gestion du pluralisme religieux dans les écoles publiques montréalaises: analyse de la prise de décision et ses fondements lors de demandes d’accommodements. International Conference: Éducation, Religion, Laïcité. Quels enjeux pour les politiques éducatives? Quels enjeux pour l'éducation comparée ? Association Francophone d’Éducation Comparée, Sèvres, France. 

Jacquet, M. (1999). Summary of conference papers presented in the workshop: Language Learning and Literacy. In D. Ley (Ed.), Proceedings of the Third National Metropolis Conference Immigration with an International Comparative Perspective (p. 20), Vancouver, BC, Ottawa: Canadian Heritage.

Jacquet, M. (1997). Summary of research projects presented in the workshop: Conscience, connaissances et compétences relatives à la participation civique.  In Jeff Bullard (Ed.), Proceedings of Canadian Heritage Seminar: Immigrants and Civic participation: Policy and Research Issues (pp. 98–102), held during the Second National Metropolis Conference, Montreal, PQ.

Jacquet, M. (1996). Les formes claires-obscures de l’altérité dans le matériel d’éducation interculturelle au primaire. In K. Mc Leod et Z. de Koninck (dir.) L’éducation multiculturelle : état de la question. Rapport #3. L’éducation multiculturelle : École et société (pp. 122–134), Winnipeg: Canadian Association of Second Language Teachers.

Print