Update on the Foundation Grant program: a message from the President / Message du président faisant le point sur le Programme de subventions Fondation

The Office of Research Services has received the following information which we are forwarding to our e-mail list members:

Le français suit l'anglais

http://www.cihr-irsc.gc.ca/newsletter/CIHR-funding-news-e.jpg

Update on the Foundation Grant program: a message from the President

Dear colleagues,

Over the past three months I have heard concerns about the Foundation Grant program from all sections of the research community, including the researchers and institutional leaders I met during my tour of 10 universities, as well as from CIHR Scientific Directors, the Chairs of the College of Reviewers, University Delegates, and community leaders. Two themes were very consistent throughout these discussions. Read more

Canadian Institutes of Health Research
160 Elgin Street, 9th Floor | Address locator 4809A | Ottawa, Ontario K1A 0W9

http://www.cihr-irsc.gc.ca/newsletter/CIHR-funding-news-f.jpg

Message du président faisant le point sur le Programme de subventions Fondation

Chers collègues,

Au cours des trois derniers mois, j’ai entendu les préoccupations des acteurs de tous les secteurs du milieu de la recherche au sujet du Programme de subventions Fondation, notamment des chercheurs et des dirigeants d’établissement que j’ai rencontrés au cours de ma tournée de dix universités, ainsi que des directeurs scientifiques des IRSC, des présidents du collège des évaluateurs, des délégués universitaires et de certains chefs de file du milieu. Deux thèmes sont constamment ressortis des échanges que j’ai eus. Lisez le message en entier

Instituts de recherche en santé du Canada
160, rue Elgin 9 étage | Indice de l'adresse 4809A | Ottawa, Ontario K1A 0W9