Summer 2019 - EDUC 415 F200

Designs for Learning: Secondary Mathematics (4)

Class Number: 6072

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    Mo, We 5:30 PM – 9:20 PM
    EDB 7608, Burnaby

  • Instructor:

    Rebecca Cohen
  • Prerequisites:

    One of MATH 152, 155, or 158, and either EDUC 401/402 or corequisite EDUC 403.

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Focuses on teaching secondary school mathematics. Students explore mathematical learning, their own mathematical thinking and curriculum; and plan mathematical instruction within a consistent framework using appropriate instructional materials and methods. Quantitative.

COURSE DETAILS:

Ce cours a pour but d’explorer l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques au niveau élémentaire et secondaire. En travaillant individuellement, en paires ou en petits groupes, les étudiants auront la chance d’analyser les concepts mathématiques et pédagogiques afin d’évaluer ses propres valeurs et croyances autour des maths. A travers les lectures, la discussion et l’enquête, les étudiants pourront déterminer ce qui est important par rapport à l’enseignement des maths. À la fin du cours les étudiants comprendront ce que c’est « faire » les mathématiques et se sentiront confiants en enseignant les mathématiques selon le programme d’études de la Colombie-Britannique.

COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:

Explorer l'enseignement et l'apprentissage des mathématiques
Engager avec des concepts mathématiques
Comprendre les objectifs du programme d'études des mathématiques de la Colombie-Britannique et comment aborder le sujet

Grading

  • Analyse des lectures 20%
  • Activité d'évaluation (en cours) 10%
  • Analyse d'une technologie 20%
  • Pièce de théâtre mathématique 25%
  • Journal de résolution de problèmes 25%

NOTES:

Il n'y a pas d'examen final dans ce cours.

Materials

REQUIRED READING:

Van de Walle, J., Karp, K., Bay-Williams, J., & McGarvey, L. (2017). Elementary & middle school mathematics: Fifth Canadian edition. Scarborough, ON: Pearson Education Canada.

Note: Previous editions of this text are acceptable.
ISBN: 9780134095912

Registrar Notes:

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS