Fall 2023 - FREN 211 D100

Intermediate French II (3)

Class Number: 3940

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    Sep 6 – Oct 6, 2023: Tue, Thu, 10:30 a.m.–12:20 p.m.
    Burnaby

    Oct 11 – Dec 5, 2023: Tue, Thu, 10:30 a.m.–12:20 p.m.
    Burnaby

  • Exam Times + Location:

    Dec 7, 2023
    Thu, 12:00–3:00 p.m.
    Burnaby

  • Prerequisites:

    Grade 12 French with a grade of A or FREN 122 with a grade of A or FREN 210 (or equivalent based on placement test).

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Designed to improve listening and reading comprehension. Emphasis on accuracy in oral and written communication. Instruction in class and in lab. May not be taken by FREN 212 students.

COURSE DETAILS:

En plus de mettre l’accent sur la maîtrise de la grammaire, ce cours s’articule également autour de débats liés à des enjeux sociopolitiques contemporains. Pour ce faire, chaque semaine, la première séance sera réservée à l’étude d’un point de grammaire, alors que la seconde sera l’occasion de débattre de sujets actuels. Ainsi, les étudiant·es amélioreront certes leurs connaissances de la langue française, mais apprendront aussi à prendre position et à argumenter en français. En ce qui concerne la grammaire, il sera question tour à tour du passé composé et de l’imparfait ainsi que de la différence entre les deux, du futur simple et du futur proche, du conditionnel présent et du conditionnel passé, de l’hypothèse et de la condition, de l’opposition et de la concession, des pronoms compléments, du subjonctif présent et du subjonctif passé, des pronoms relatifs de même que du discours rapporté. En ce qui a trait aux débats, les étudiant·es seront amené·es à choisir les sujets qu’iels aiment le plus. Des activités interactives seront proposées afin de mettre en pratique les notions vues en classe.

COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:

Au terme de ce cours, les étudiant·e·s seront en mesure

  • de maîtriser les temps du passé ;
  • de s’exprimer au futur ;
  • de parler de scénarios hypothétiques ;
  • d’utiliser correctement les pronoms compléments et relatifs ;
  • de décrire leur environnement et de parler de leurs expériences personnelles ;
  • de rapporter les propos des autres ;
  • de s’informer, de se questionner, de réfléchir et de prendre position sur des enjeux sociaux.

Grading

  • Débats 30%
  • Mi-session: examen écrit 15%
  • Mi-session: examen oral 15%
  • Fin de session: examen écrit 15%
  • Fin de session: examen oral 15%
  • Participation 10%

Materials

REQUIRED READING:

Courseware available on Canvas

Subscription to Learning Branch. Link and explanations on Canvas.


REQUIRED READING NOTES:

Your personalized Course Material list, including digital and physical textbooks, are available through the SFU Bookstore website by simply entering your Computing ID at: shop.sfu.ca/course-materials/my-personalized-course-materials.

Department Undergraduate Notes:

 

Registrar Notes:

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS

SFU’s Academic Integrity website http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating. Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the university community. Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the university. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the university. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

RELIGIOUS ACCOMMODATION

Students with a faith background who may need accommodations during the semester are encouraged to assess their needs as soon as possible and review the Multifaith religious accommodations website. The page outlines ways they begin working toward an accommodation and ensure solutions can be reached in a timely fashion.