Fall 2019 - EDUC 925 G001

Multiliteracies and Multimodalities (3)

Class Number: 5252

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    Sep 3 – Dec 2, 2019: Thu, 9:30 a.m.–12:20 p.m.
    Vancouver

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Students will explore current theory, practice and research in multiliteracies and multimodality in formal and informal education contexts. Through the lenses of critical pedagogies, cultures and diversity, the course examines a range of topics including globalization, digital literacies, adult and community literacies, the multimodalities of youth and maker cultures and implications for pedagogies inside and outside of schools. Participants will also engage in field studies designed to critically engage theory and method in authentic settings.

COURSE DETAILS:

Les étudiants sont invités à explorer les perspectives théoriques fondatrices et émergentes sur les pratiques de littératies multimodales et plurilingues en contextes formels et informels. Dans une optique de pédagogie critique, de cultures et de diversité, le cours permet de mobiliser les perspectives théoriques pour examiner un large éventail de thèmes incluant : le développement des littératies dans les sociétés multilingues à l’ère de la mondialisation et de la communication numérique; l’imbrication des langues et des littératies dans les processus sociaux et matériels et ; le recrutement de l’éducation en langues et littératies dans les actions axées sur la justice sociale.

COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:

OBJECTIFS D’APPRENTISSAGE   ·      

  • Explorer les perspectives théoriques sur les pratiques de littératies multimodales et plurilingues ·      
  • Mobiliser les perspectives théoriques pour discuter du développement des littératies en contexte de mondialisation et communication numérique, de l’imbrication des langues et des littératies dans les processus sociaux et matériels, et du recrutement de l’éducation en langues et littératies en lien avec la justice sociale

Grading

  • Exploration de perspectives théoriques : version 1 35%
  • Exploration de perspectives théoriques: version 2 25%
  • Commentaires écrits sur les travaux des pairs 20%
  • Présentation et discussion guidée d’un article 20%

Materials

REQUIRED READING:

LECTURES REQUISES  
Il n’y a pas de livres requis pour ce cours. Les articles/chapitres de livres à lire et d’autres ressources seront affichés sur Canvas, le site du cours.

Graduate Studies Notes:

Important dates and deadlines for graduate students are found here: http://www.sfu.ca/dean-gradstudies/current/important_dates/guidelines.html. The deadline to drop a course with a 100% refund is the end of week 2. The deadline to drop with no notation on your transcript is the end of week 3.

Registrar Notes:

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS