Spring 2020 - EDUC 926 G002

Ethnographic and Multimodal Approaches to Educational Research (3)

Class Number: 3505

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    Jan 6 – Apr 9, 2020: Thu, 4:30–7:20 p.m.
    Burnaby

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

This seminar is designed for the second term of the doctoral program in Languages, Cultures, and Literacies in the Faculty of Education. It will provide students with opportunities to examine and practice analytical research procedures that are currently in the forefront of multiliteracies and multimodal research oriented to transformative educational scholarship.

COURSE DETAILS:

Ce cours est offert dans le cadre du deuxième semestre du programme de doctorat Langues, Cultures et Littératies à la Faculté d’éducation. Ce cours offre aux étudiant.e.s des opportunités d’observations et d’applications de méthodes de recherche à l’avant-garde des développements dans les approches ethnographiques et multimodales. Les étudiant.e.s seront amenés à faire l’analyse critique d’approches méthodologiques dans les recherches actuelles en éducation.

Grading

  • Travail 1 – Présentations critique d'articles 25%
  • Travail 2 – Option A : Recension d’un ouvrage récent portant sur une approche ethnographique et multimodale. Option B: Recension d’un thèse de doctorat récente 25%
  • Travail 3 – Observation, entrevue, analyse de documents, analyse 50%

NOTES:

Ce cours implique des activités obligatoires sur le terrain en dehors du contexte de classe régulier. Les risques associés à ces activités sont très faibles et une séance d’information aura lieu en classe avant chacune de ces activités pour en préciser la teneur.

Materials

REQUIRED READING:

Il n’y a pas de livres requis pour ce cours.   Des articles scientifiques et extraits d’ouvrages seront mis à la disposition des étudiants et étudiantes sur Canvas.

Graduate Studies Notes:

Important dates and deadlines for graduate students are found here: http://www.sfu.ca/dean-gradstudies/current/important_dates/guidelines.html. The deadline to drop a course with a 100% refund is the end of week 2. The deadline to drop with no notation on your transcript is the end of week 3.

Registrar Notes:

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS