Summer 2022 - EDUC 454 F100

Quantitative Approaches to Environmental Education (4)

Class Number: 5033

Delivery Method: In Person

Overview

  • Course Times + Location:

    Mo, We 1:30 PM – 5:20 PM
    WMC 3255, Burnaby

  • Prerequisites:

    EDUC 401 and EDUC 402 or Corequisite: EDUC 403.

Description

CALENDAR DESCRIPTION:

Integrating mathematical, scientific and socio-cultural methods and processes of learning across the curriculum and in teaching practice. Students will experience and apply approaches that are situated in the practices of environmental and social scientists through modelling, simulation and evaluation. Students who have completed EDUC 452, REM 452, or ENV 452 may not complete this course for further credit. Quantitative/Breadth-Science.

COURSE DETAILS:

Ce cours offre une occasion d’explorer l’enseignement primaire et secondaire dans une perspective d’éducation relative à l’environnement (ERE).  Les méthodes quantitatives et qualitatives appliqués aux problématiques environnementales permettent l’élaboration d’activités interdisciplinaires et expérientielles qui sont en lien direct avec les visées éducatives du programme du Ministère de l’Éducation de la Colombie-Britannique. L’accent est mis sur l’engagement dans des projets ancrés dans la communauté et de nombreuses sorties sur le terrain permettent d’apprécier l’impact de la pédagogie par l’action.

 

COURSE-LEVEL EDUCATIONAL GOALS:

Expérimenter une variété d’environnements – industriels – urbains – agricoles – forestiers

Se familiariser avec les différents environnements présents dans sa communauté

Appliquer une approche réflexive aux enjeux environnementaux contemporains

Exprimer sa compréhension des similarités et différences entre les principales propositions d’éthique environnementale

Développer un sentiment de confiance dans l’utilisation de données quantitatives

Démontrer sa capacité à intégrer l’éducation relative à l’environnement dans sa pédagogie

 

Grading

  • Analyser une proposition éthique en matière d’environnement 15%
  • Réaliser une analyse critique d’une ressource éducative en ERE 20%
  • Évaluation quantitative - Analyse cycle de vie 20%
  • Créer un plan d’unité intégrant l’ERE 25%
  • Rapports de sortie (4 20%

NOTES:

Le cours sera en présentiel. Notez bien que toute absence doit être communiquée avec l’instructeur dès que possible et plus que 2 absences peuvent entrainer un échec pour le cours. Il faut d’ailleurs reprendre ce qui a été manqué lors d’une absence et partager son apprentissage avec l’instructeur (compte rendu de lecture, etc.).

Avis de risque: Ce cours implique des activités obligatoires sur le terrain en dehors du contexte de classe régulier. Les risques associés à ces activités sont très faibles et une séance d’information aura lieu en classe avant chacune de ces activités pour en préciser la teneur.

Les étudiants sont invités à revoir les politiques d’intégrité académique de l’Université Simon Fraser disponible sur le site suivant: http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

 

REQUIREMENTS:

  • Textes remis en classe via la plateforme Canvas.
  • Activités hors campus obligatoires (Vancouver métropolitain) 

Materials

REQUIRED READING:

Textes remis en classe via la plateforme Canvas. Il n'y a pas d'achat de livres requis.


RECOMMENDED READING:

Orellana, Isabel, Villemagne, Carin & Bader, B. (2017). Éducation, Environnement, Écocitoyenneté, sous la direction de Lucie Sauvé, Presse de l'Université du Québec, 262p.

978-2-7605-4668-4

Bader, B., Sauvé, L. (2011). Éducation, environnement et développement durable: vers une écocitoyenneté critique, Les Presse de l’Université Laval

SFU Library – Full Text Online

Louv, Richard (2008). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder, Algonquin Books, North Carolina.

http://richardlouv.com/books/last-child/

Judson Gillian. (2018) A Walking Curriculum: Evoking Wonder And Developing Sense of Place (K-12) – disponible en français été 2019.

http://www.educationthatinspires.ca/walking-curriculum-imaginative-ecological-learning-activities/


Registrar Notes:

ACADEMIC INTEGRITY: YOUR WORK, YOUR SUCCESS

SFU’s Academic Integrity web site http://www.sfu.ca/students/academicintegrity.html is filled with information on what is meant by academic dishonesty, where you can find resources to help with your studies and the consequences of cheating.  Check out the site for more information and videos that help explain the issues in plain English.

Each student is responsible for his or her conduct as it affects the University community.  Academic dishonesty, in whatever form, is ultimately destructive of the values of the University. Furthermore, it is unfair and discouraging to the majority of students who pursue their studies honestly. Scholarly integrity is required of all members of the University. http://www.sfu.ca/policies/gazette/student/s10-01.html

TEACHING AT SFU IN SUMMER 2022

Teaching at SFU in summer 2022 will involve primarily in-person instruction.  Some courses may be offered through alternative methods (remote, online, blended), and if so, this will be clearly identified in the schedule of classes. 

Enrolling in a course acknowledges that you are able to attend in whatever format is required.  You should not enroll in a course that is in-person if you are not able to return to campus, and should be aware that remote, online, or blended courses study may entail different modes of learning, interaction with your instructor, and ways of getting feedback on your work than may be the case for in-person classes.

Students with hidden or visible disabilities who may need class or exam accommodations, including in the context of remote learning, are advised to register with the SFU Centre for Accessible Learning (caladmin@sfu.ca or 778-782-3112) as early as possible in order to prepare for the summer 2022 term.